Το χωριό μας

Στη δύσκολη εποχή που βρεθήκαμε, εμείς οι κάτοικοι του χωριού έχουμε υποχρέωση να διατηρήσουμε και να προστατέψουμε το περιβάλλον την υγεία και την αξιοπρέπεια μας

Κυριακή 31 Αυγούστου 2025

 Ο Τσάρλι Τσάπλιν έγραψε το παρακάτω ποίημα σε ηλικία 70 ετών, και με λίγα λόγια - είπε πολλά....

"Καθώς ξεκίνησα να αγαπώ τον εαυτό μου
ανακάλυψα ότι η αγωνία και η συναισθηματική οδύνη
είναι απλώς προειδοποιητικά σινιάλα ότι ζούσα
εναντίον της δικής μου αλήθειας.
σήμερα, γνωρίζω, αυτό λέγεται Αυθεντικότητα.
Καθώς ξεκίνησα να αγαπώ τον εαυτό μου
κατάλαβα πόσο πολύ μπορεί να προσβάλλει κάποιον
αν προσπαθήσω να επιβάλλω τις επιθυμίες επάνω του,
ακόμα και αν γνώριζα ότι δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή
και ότι ο άνθρωπος αυτός δεν ήταν έτοιμος,
ακόμα και όταν αυτός ο άνθρωπος ήμουν Εγώ.
Σήμερα αυτό το αποκαλώ Σεβασμό.
Καθώς ξεκίνησα να αγαπώ τον εαυτό μου
σταμάτησα να αδημονώ για μια διαφορετική ζωή,
και μπόρεσα να δω ότι όλα όσα με περιβάλλαν
με προσκαλούσαν να αναπτυχθώ.
Σήμερα αυτό το αποκαλώ Ωριμότητα.
Καθώς ξεκίνησα να αγαπώ τον εαυτό μου
κατάλαβα ότι σε κάθε περίπτωση,
είμαι στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή,
και όλα συμβαίνουν ακριβώς την κατάλληλη ώρα.
Οπότε μπορούσα να βρίσκομαι σε γαλήνη.
Σήμερα αυτό το λέω Αυτοπεποίθηση.
Καθώς ξεκίνησα να αγαπώ τον εαυτό μου
παραιτήθηκα από το να κλέβω από τον χρόνο μου,
και σταμάτησα να σχεδιάζω τεράστια πρότζεκτ
για το μέλλον.
Σήμερα, κάνω μόνο αυτό που μου φέρνει χαρά και ευτυχία,
πράγματα που αγαπώ να κάνω
τα οποία κάνουν την καρδιά μου να αναθαρεί,
και τα κάνω με τον δικό μου τρόπο και με τον δικό μου ρυθμό.
Σήμερα αυτό το λέω Απλότητα.
Καθώς ξεκίνησα να αγαπώ τον εαυτό μου
τον απελευθέρωσα από οτιδήποτε
δεν ήταν καλό για την υγεία μου –
φαγητό, ανθρώπους, πράγματα, καταστάσεις,
και καθετί που με τραβούσε κάτω
και μακριά από τον εαυτό μου.
Στην αρχή αυτό το αποκάλεσα μια στάση υγιούς εγωισμού.
Σήμερα γνωρίζω ότι ήταν Αγάπη για τον Εαυτό.
Καθώς ξεκίνησα να αγαπώ τον εαυτό μου
παραιτήθηκα από το να προσπαθώ να είμαι πάντα σωστός,
Και από τότε, έσφαλα πολύ λιγότερο.
Σήμερα ανακάλυψα ότι αυτό είναι η Μετριοφροσύνη.
Καθώς ξεκίνησα να αγαπώ τον εαυτό μου
αρνήθηκα να επιστρέφω για να ζω στο παρελθόν
και να ανησυχώ για το μέλλον.
και τώρα, ζω μόνο για τη στιγμή,
εκεί όπου συμβαίνουν τα πάντα.
Σήμερα ζω την κάθε μέρα,
μια ημέρα τη φορά.
και αυτό το αποκαλώ Εκπλήρωση.
Καθώς ξεκίνησα να αγαπώ τον εαυτό μου
αναγνώρισα ό,τι το μυαλό μου μπορεί και με διαταράσσει.
Και μπορεί να με αρρωστήσει.
Όταν όμως το συνέδεσα με την καρδιά μου,
το μυαλό μου έγινε πολύτιμος σύμμαχος.
Σήμερα αυτό το αποκαλώ τη Σοφία της Καρδιάς.
Πλέον, δεν πρέπει να φοβόμαστε τις λογομαχίες,
τις αντιπαραθέσεις και κάθε είδους πρόβλημα
με τους εαυτούς μας ή τους άλλους.
Ακόμα και τα άστρα συγκρούονται.
Και μέσα από την συντριβή, νέοι κόσμοι γεννιούνται.
Σήμερα γνωρίζω: Αυτό λέγεται Ζωή!"

Κυριακή 26 Ιουλίου 2020

Ο δρόμος των πηγαδιών

Ο πολύπαθος δρόμος των πηγαδιών!!
Στην αδιαφορία την εγκατάλειψη προστέθηκε κι η άγνοια.
Η καταστροφή του μοναδικού ρυακιού της περιοχής συνεχίζεται




Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

ΠΑΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ & ΑΓΡΟΚΗΠΙΟ

Το Παλιό Σχολειό











-Το πρώτο δημοτικό σχολείο Ανωπόλεως λειτούργησε από το 1927 έως το 1962. Τότε  κέντρο του χωριού ήταν Ο  Ναός Των Ταξιαρχών ΄ Μιχαήλ Αρχάγγελος΄ στο Λιβάδι. Τριγύρω τα καφενεία του Λιακάκη του Τζανή και του Πετσαλάκη.                   -Το σχολείο ήταν στολίδι του χωριού λειτουργούσε και ως  θέατρο, κατηχητικό, και μαγειρείο για τη σίτιση των παιδιών.   Είχε και το μοναδικό τηλέφωνο του χωριού. Στους περιβάλλοντες χώρους υπήρχαν  λεμονιές πορτοκαλιές πιπεριές  και πεύκα, καθώς και μικροί κήποι όπου ο δάσκαλος μάθαινε στα παιδιά γεωπονία . -Πιο κάτω στο ρυάκι  δίπλα στο κοινοτικό πηγάδι το ΡΑΓΛΟ  (από το ράουλο που χρησίμευε να ανεβάζουν το νερό) ήταν το αγροκήπιο του σχολείου  με διάφορα δένδρα, αμυγδαλιές ροδιές βανίλιες  ελιές κυπαρίσσια και πεύκα.    
-Το σχολείο σταμάτησε να λειτουργεί όταν χαρακτηρίστηκε  ακατάλληλο και από τότε ερήμωσε , μαζί και τα αγροκήπια του. Παρ όλες τις  προσπάθειες των κατοίκων να ανακαινισθεί  το ΠΑΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ καταρρέει   και οι  αυλές του και τα αγροκήπια του γεμίζουν αγριόδενρα . Τελευταία γίνονται κάποιες παρεμβάσεις για τη προστασία και αποκατάσταση του σχολείου και του αγροκηπίου 
 πριν 

 μετά
πριν
μετά 

2017 Καθαρισμός από τον Πολιτιστικό σύλλογο Ανώπολης


Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020

Μέχρι το 1970  οι κάτοικοι της χωριού  υδρευόταν από τα πηγάδια του Βαθιόνα. Ένα χιλιόμετρο σχεδόν δρόμος από το χωριό με καλντερίμια και σκαλοπάτια,   Ράγλος-  Σοχώρα- Του τζαμιού- Μοναστηρική απιδιά - Λιάτικη φυτειά -Βαθιόνας- Πηγάδια.
     Το ρυάκι πάντα στη δεξιά πλευρά χαρουπιές,μουριές, αμπουρνελιές, αμυγδαλιές, κληματαριές και η μεγάλη Λεύκα,  οικοσύστημα  προστατευόμενο από τους κατοίκους αλλά και από τον νόμο.  
Τα επόμενα χρόνια με την τεχνολογία! η μπουλντόζα έκοβε κάθε τόσο το δρόμο   μέχρι που έφτασε σχεδόν στο βάθος του ρυακιού, μετά έστρωσαν τον δρόμο με αμμοχάλικο, με μπετόν, κάπου και με άσφαλτο. Τώρα το ρυάκι δεν προστατεύεται  πια, καταπατήθηκε  έγινε δρόμος, δρόμος επικίνδυνος γεμάτος χαντάκια γιατί...                         το νερό δεν τρέχει πια στο ρυάκι!     

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2020

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΝΩΠΟΛΗΣ


    Με αφορμή τις επερχόμενες εκλογές στον Πολιτιστικό μας Σύλλογο,   θα θέλαμε να απευθύνουμε ένα ανοικτό κάλεσμα σε όλα τα μέλη του Συλλόγου μας, που αγαπούν το χωριό μας και τον τόπο μας γενικότερα και με απαραίτητη     την όρεξη για ανιδιοτελή προσφορά και εθελοντική εργασία, ώστε να δηλώσουν την υποψηφιότητα τους και να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά στην διοίκηση του Συλλόγου μας. Απαραίτητη προυπόθεση ώστε να μπορέσει να συνεχιστεί η επιτυχημένη πορεία του Συλλόγου μας είναι η ενεργή συμμετοχή νέων ανθρώπων με δύναμη, κέφι και όρεξη για δημιουργία.
 Εάν είστε λοιπόν εγγεγραμμένο μέλος του Συλλόγου και ενδιαφέρεστε να  συμμετέχετε στις εκλογικές διαδικασίες επικοινωνήστε για λεπτομέρειες.

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

lets do it ΑΝΩΠΟΛΗ 2015


Το AIDS της ελιάς



 ΠΡΟΣΟΧΗ

Τα τελευταία χρόνια στην περιοχή μας μια νέα ασθένεια προσβάλει τα ελαιόδεντρα, λέγεται Βερτιτσίλιο (Verticillium dahliae) είναι βακτήριο και προσβάλει το δέντρο από το ριζικό του σύστημα.Το αντιμετωπίζουμε με βαθύ κλάδεμα -κάψιμο των κλαδιών- καταπολέμηση ζιζανίων και νηματοειδών- προσεκτική χρήση αζωτούχων λιπασμάτων ή απομάκρυνση του μολυσμένου δέντρου. Είναι πολύ σοβαρό και είναι απαραίτητη η συνεργασία με ειδικό γεωπόνο